Проект «Ювілей нашої школи»
Вступ
Сьогоднішній час вирізняється швидкозмінною динамікою життя, наявністю непередбачуваних складних ситуацій. У такій атмосфері росте нове покоління, і щоб «вести його за собою», виховна система в школі має певною мірою допомогти учням реалізувати творчі можливості, вплинути на їхнє морально-духовне і фізичне здоров’я. Тому вся діяльність закладу освіти вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості і як творця, і як проектувальника власного життя.
Сучасний освітній процес потребує застосування новітніх педагогічних технологій. Однією із перспективних є проектна технологія. Використання методу проектів сприяє забезпеченню умов для розвитку індивідуальних здібностей і нахилів людини, вчить творчо мислити й інтелектуально вдосконалюватися. Відбувається соціалізація особистості, стимулюється ініціативність, зростає творчий потенціал. Цінним є поєднання індивідуальних завдань з елементами колективного пошуку, розвиток комунікативних якостей.
Використання методу проектів навчає особистість мислити самостійно, знаходити і вирішувати проблеми, використовуючи для цього знання з різних галузей. Проектний метод навчання як технологія включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих у самій своїй сутності.
Готуючись до святкування 100 річчя Прилуцької ЗОШ I-III ст №14 школи, педагогічний колектив дійшов думки про створення проекту «Ювілей нашої школи», адже саме технологія проектування надає можливість розвитку особистісних якостей учнів, творчих здібностей, уміння проводити дослідницьку роботу; згуртовує педагогічний колектив під час досягнення поставленої мети, надає можливість тісної співпраці з різними громадськими організаціями.
Тема проекту: Ювілей нашої школи
Мета:
Відсвяткувати 100 річчя школи.
Розвивати особистісні якості учнів, творчий потенціал.
Розвивати уміння та навички дослідницької та пошукової роботи.
Сприяти згуртованості педагогічного колективу, учнів батьків.
Сприяти відновленню зв’язків та підтримка тісних стосунків між випускниками різних поколінь.
Виховувати почуття гідності вірності традиціям школи, шани та вдячності учителям-ветеранам.
Сприяти тісній співпраці з різними громадськими організаціями міста (бібліотека, місцеві ЗМІ, Будинок культури, ЦТДЮ, міська рада, спонсори та ін..)
Завдання:
Дослідити історію створення та становлення Прилуцької школи №14.
Зібрати матеріал про директорів та вчителів школи різних років.
Зібрати інформацію про випускників різних поколінь.
Створити тематичні стенди, візитки, презентації.
Написати вірші та твори про школу .
Провести виховні години, зустрічі з випускниками.
Підготувати та провести урочисту лінійку та святковий концерт.
Висвітлювати перебіг підготовки та святкування ювілею у на сайті школи та ЗМІ
Систематизувати зібраний матеріал у літературних збірках, альбомах, літописі школи.
Актуальність проекту
Виховання свідомого громадянина України неможливе без родинного та національного виховання, без знань минулого та традицій рідного краю. З давніх часів школа відігравала важливу роль у духовному та культурному житті людей, була тим осередком, де навчали та виховували гідних громадян. Кожен навчальний заклад має свою історію та традиції. Серед тисяч випускників є ті, які досягли значних успіхів і прославили свою школу. Сьогоднішнє покоління не повинно виховуватися відірвано від минулого. Важливо не втрачати зв’язок поколінь, виховувати в учнів відчуття причетності до історії своєї школи.
Учасники проекту:
Координаційний центр (творча група координаторів проекту)
Педагогічний колектив.
Учні школи.
Батьки.
Випускники різних поколінь.
Громадські організації.
Тривалість проекту: 6 місяців (середньотривалий)
Очікувані результати:
1.Усвідомлення значущості загальноосвітньої школи як осередку гуманізму, духовності, толерантності, місце виховання та навчання майбутнього країни.
2.Зміцнення зв’язку різник поколінь із сьогоднішніми учнями.
3.Розуміння важливості вивчення минулого (історії школи, традицій), причетності до подій сьогодення.
4.Зміцнення основ загальнолюдських цінностей учнів, духовної розвиненості особистості .
5.Самореалізація учнів, класних колективів у різних видах діяльності.
Значення впровадження проекту для його учасників
Вчителі Налагоджують тісні контакти у колективі, з дітьми та батьками;Оволодівають сучасними виховними технологіями;Отримують задоволення від своєї праці (зацікавленість учнів, результативність проведеної роботи)
Учні Самостійно здобувають знання з різних джерел;Розвивають різні індивідуальні творчі здібності, творчо мислять і працюють;Підвищують рівень самоповаги та самоконтролю;Поліпшують взаємини з іншими учнями, учителями, батьками
Батьки Залучаються до співпраці з учнями, вчителями;Спостерігають за розвитком здібностей своїх дітей;Бачуть і розуміють роботу вчителя;«повертаються обличчям» до проблем навчального закладу
Школа Здійснює внесок у розвиток творчої особистості учнів;Організовує позаурочну зайнятість учнів:Згуртовує пед.колектив, учнів, батьків;Залучає до співпраці громадські організації;Підвищує розуміння значущості навчального закладу у житті суспільства