Змішане навчання

Положення про змішану форму навчаення 

ПРИЛУЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ  №14 ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

СХВАЛЕНО

Протокол засідання педагогічної ради Прилуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 14

від 10.11.2022  № 6

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗМІШАНУ ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

В  ПРИЛУЦЬКІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ І-ІІІ СТУПЕНІВ  №14 ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прилуки 2022

Положення розроблено відповідно до Закону України “Про освіту”, Закону України “Про повну загальну середню освіту”, ПОЛОЖЕННЯМ ПРО ІНСТИТУЦІЙНУ ТА ДУАЛЬНУ ФОРМИ ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  затверджено наказом МОН України від 23 квітня 2019 року № 536 (у редакції наказу МОН України від 10 лютого 2021 року № 160), ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДИСТАНЦІЙНУ ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  затверджено наказом МОН України від 08 вересня 2020 року № 1115, листа МОН України від 02.11. 2020 №1/9-609  «Щодо організації дистанційного навчання» та з метою забезпечення організації змішаного навчання

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Це Положення визначає основні засади організації освітнього процесу із використанням технологій змішаного навчання. Положення є нормативним документом, що регламентує організацію процесу змішаного навчання в закладі освіти.

Метою впровадження змішаного навчання у закладі освіти є:

– організація освітнього процесу за рахунок застосування сучасних інформаційно-комунікаційних та інноваційних освітніх технологій, у тому числі особистісно-орієнтованого підходу;

– забезпечення рівного доступу здобувачів освіти до навчання в школі; сприяння подальшому самостійному навчанню протягом життя;

– забезпечення систематичного моніторингу якості освіти.

Основне завдання змішаного навчання:

– забезпечення можливості реалізації права на здобуття освіти:

– підвищення якості та ефективності освітнього процесу шляхом застосування сучасних освітніх технологій;

– створення додаткових можливостей спілкування вчителів і учнів у межах активної освіти;

– забезпечення контролю якості освіти;

– зменшення ризику (захворіння учасників освітнього процесу), відвідування закладу освіти в період військового стану).

У Положенні використані наступні терміни:

– асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами змішаного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо;

– електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів) – засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і можуть застосовуватися в освітньому процесі при вивченні окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів);

– електронне освітнє середовище – сукупність умов навчання, виховання та розвитку учнів, що забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;

– змішане навчання є підходом, педагогічною й технологічною моделлю, методикою, що поруч із онлайн-технологіями спирається також і на безпосередню взаємодію між здобувачами освіти та вчителями;

– інформаційно-телекомунікаційна система змішаного навчання (електронна освітня платформа) – програмно-технічний комплекс, що об’єднує систему електронних освітніх ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання (у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням);

– інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології змішаного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також забезпечення організації та супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;

– синхронний режим – взаємодія між суб’єктами змішаного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі  або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;

– система управління змішаним навчанням – програмне забезпечення, призначене для організації освітнього процесу, ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням через мережу Інтернет (у тому числі електронного розкладу занять, електронних класних журналів/ щоденників);

–  суб’єкти змішаного навчання – учні, педагогічні працівники, батьки або інші законні представники неповнолітніх учнів (далі – батьки), які беруть участь в освітньому процесі за дистанційною формою здобуття освіти або з використанням технологій дистанційного навчання в іншій формі здобуття освіти;

– технології змішаного навчання – комплекс освітніх технологій (технології розвивального, проєктного, змішаного, диференційованого, програмованого, модульного навчання тощо), а також інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання. Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”.

 

2. ПРИНЦИПИ ТА МОДЕЛІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

При організації освітньої діяльності колективу учнів педагог повинен володіти різними моделями змішаного навчання ( або вказати конкретні моделі орані закладом).

 Змішане навчання передбачає поєднання очних та дистанційних методів навчання, де дистанційне навчання складає 30 – 70%.

Основними принципами змішаного навчання є:

– головне – мета, а не спосіб доставки інформації;

– підтримка персональних стилів навчання;

– наявність форм та методів формування життєвих та предметних компетентностей учнів.

   За  основу обрано модель «Selfblend» (модель «особистий вибір».).  На підставі анкетування батьків учнів 2-4-х класів за очною формою навчання здійснювати викладання предметів: українська мова, англійська мова, математика, я досліджую світ, інформатика, читання;

-за дистанційною формою — музичне мистецтво, образотворче мистецтво, фізична культура, дизайн і технології.

 

3. ПОРЯДОК ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Змішане навчання організують і реалізують в закладі освіти в межах покладених на них повноважень.

Рішення про використання змішаного навчання приймається на засіданні педагогічної ради школи. На основі рішення педагогічної ради складається наказ по установі, щодо запровадження змішаного навчання.

На веб-сайті закладу освіти розміщується інформація щодо форми навчання (змішане навчання).

Обов’язковою вимогою є наявність навчальних матеріалів (теоретичні матеріали, завдання, тренувальні тести за темою, підсумкові тести, допоміжні матеріали) та результатів освітнього процесу (наявність робіт учнів, оцінки).

 

4. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Основним документом, який визначає організацію освітньої діяльності за технологією змішаного навчання є освітня програма закладу освіти. Змішане навчання впроваджується на період визначений наказом директора закладу освіти та містить дистанційні та очні періоди.

Дистанційний період для здобувачів за потреби, визначається та затверджується наказом по школі.

Тривалість та послідовність періодів дистанційного та очного навчання відзначається у плані-графіку освітньої діяльності.

Під час дистанційного періоду здобувачі освіти послідовно опановують навчальний матеріал під керівництвом вчителів. Здобувачі освіти приймають участь у заняттях синхронної та асинхронної взаємодії, уроках, семінарах, практичних заняттях, консультаціях відповідно до розкладу занять та запланованих видів діяльності.

Очні навчальні заняття проходять за розкладом (графіком…). Під час їх проведення у здобувачів освіти формуються практичні уміння та навички і здійснюються контрольні заходи.

Дотримання графіка освітньої діяльності є обов’язковим. Здобувачі освіти зобов’язані вчасно виконувати завдання дистанційного та очного періодів навчання.

Поточний контроль результатів навчання здобувачів освіти за допомогою дистанційних технологій здійснюється під час проведення навчальних занять, а також шляхом оцінювання результатів самостійної роботи та індивідуальних завдань, що виконуються здобувачами освіти в електронній формі. Результати оцінювання заносяться до «Електронного журналу»

Обсяг навчального матеріалу, що вивчається дистанційно, може бути скорочено за рахунок менш важливих, на думку вчителя, питань програми навчальної дисципліни.

У випадку неможливості окремих здобувачів освіти брати участь у змішаному навчанні (відсутність технічних засобів для навчання) педагогічний працівник надає індивідуальне завдання учню та надсилає їх на особисту електронну пошту (Viber тощо) або телефонує у крайньому випадку надсилає завдання Укрпоштою. Упродовж зазначеного часу здобувач освіти повинен виконати письмове завдання, написати розбірливим почерком відповідь на них, вказати своє прізвище, ім’я, клас та надіслати чітку фотографію відповіді на Viber (електронну пошту) вчителю у крайньому випадку надсилає виконане завдання Укрпоштою.

Автентифікація здобувача освіти здійснюється на початку змішаного навчання (відповідальний за цей процес класний керівник). Здобувач освіти автентифікується в за допомогою корпоративного облікового запису на онлайн платфомі Google Workspace for Education.

У разі виникнення під час навчання обставин, які унеможливлюють виконання учнем завдання в призначений термін учень або його батьки повинні негайно повідомити класного керівника або іншу відповідальну особу про ці обставини за допомогою визначеного каналу зв’язку (телефон, месенджер тощо). За цих обставин необхідність та час здачі завдання вирішує вчитель, який надавав завдання. Якщо мова йде про виконання контрольної роботи в синхронному режимі рішення про завдання, час виконання та здачі роботи приймає вчитель при узгодженні з заступником директора.

Вчителі здійснюють перевірку виконаних завдань, використовуючи можливості онлайн платфомі Google Workspace for Education.

Для участі у змішаному навчанні необхідно:

– учню отримати логін, пароль для входу в корпаративний акаунт Google Workspace for Education.

– учням або їх батькам (для учнів яким не виповнилося 13 років) зареєструватися на платформі Google Workspace for Education, та приєднатися до класу навчання;

– учням або їх батькам (для учнів яким не виповнилося 13 років) приєднатися до навчальної групи в Viber.

Це дає можливість учням своєчасно отримувати повідомлення та знайомитися з оголошеннями, заходити у навчальні класи, завантажувати інформаційні файли, здавати завдання у визначений вчителем термін завдань, проходити тематичні тести.

Учень знайомиться і виконує необхідні завдання, що передбачені для підготовки до занять у класі. Це може бути опрацювання теоретичного матеріалу, підготовка питань до теми, підготовка матеріалів до практичних, лабораторних або звичайних занять в класі, тести.

За виконані завдання учень отримує оцінку, яка фіксуються в журналі (паперовому та електронному).

Для отримання онлайн-консультацій учень може надіслати викладачу повідомлення засобами середовища у визначений для консультацій час. При необхідності учитель може запропонувати учневі скористатися аудіо або відео зв’язком для більш детальної консультації учня.

Вчителям під час змішаного навчання необхідно:

– ознайомити учнів з вимогами ( правилами) під час змішаного навчання;

– налагодити особистий зв’язку з учнями;

– перевірити наявності учнів під час онлайн уроку, повідомити класному керівнику список відсутніх учнів;

– підготовити додаткові навчальні матеріали для учнів;

– надсилати ясно написані повідомлення, які містять інструкції, добре структуровані та не мають помилок; відповіді учням та їх батькам пише у доброму тоні (дружньо, ввічливо, професійно);

– взаємодіяти з учнями і додатково працювати з тими, хто уникає занять;

– взаємодіяти з батьками, щодо необхідності навчання учнів під час дистанційного навчання; – у разі ухилення батьків від відповідальності щодо навчання дитини звертатися до шкільної соціальної служби;

– слідкувати за роботою класу та підтримувати (заохочувати) сумісну діяльність;

– будувати на основі коментарів учнів конструктивні шляхи освітньої діяльності та використовувати проблемні питання для підтримки та активізації діалогу;

– зосереджувати та підтримувати увагу групи на дискусійних питаннях та контролі, особливо при аналізі його результатів;

надавати першу психологічну допомогу учням.

Практичному  психологу під час змішаного навчання необхідно:

– проводити психологічну підтримку учнів та вчителів;

– взаємодіяти з учасниками освітнього процесу, надавати консультації;

– надавати практичні поради батькам: що робити, якщо тривожно, стрес, як можна собі допомогти впоратись та надати допомогу дітям;

– надавати психологічну підтримку учасникам освітнього процесу;

– реагувати на запити вчителів щодо роботи з учнями, які потребують допомоги.

Соціальному педагогу  під час змішаного навчання необхідно:

– забезпечити соціально-педагогічний супровід дітей та підлітків;

– сприяти взаємодії закладу освіти, батьків, служб у справах дітей, соціального захисту, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, кримінальної міліції та інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій з метою адаптації дитини до дистанційного та змішаного навчання;

– надавати рекомендації учням, батькам або особам, які їх замінюють, вчителям з соціальних питань;

– надавати необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу учням, зокрема дітям та підліткам, які потребують піклування, учням інших категорій, які потребують соціально-педагогічного супроводу; батькам з багатодітних, неповних, проблемних сімей та сімей, які потрапили у складні життєві обставини.

 

5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Змішане навчання в ґрунтується на використанні технологій дистанційного навчання для забезпечення безперервного освітнього процесу.

Реалізація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється за організації комунікації всіх суб’єктів дистанційного навчання за допомогою електронних засобів використання яких затверджено на засідання педагогічної ради.

Основною складовою інформаційного забезпечення змішаного навчання є платформа Google Workspace for Education e-journal.iea.gov.ua,  Viber.

Інформація щодо особливостей забезпечення змішаного навчання розміщується на сайті закладу освіти.

На онлай платформах, які використовуються під час змішаного навчання передбачена робота користувачів у таких ролях:

«Адміністратор» – володіє найбільшим набором прав у системі дистанційного навчання, керує всім у системі та на будь-якому курсі;

«Вчитель» – наповнює навчальні класи завданнями та допоміжними матеріалами, навчає та оцінює діяльність здобувачів освіти;

«Учень» – має найменший набір прав, може користуватися усіма доступними матеріалами та виконувати визначені види діяльності.

Доступ до онлайн платформ які використовуються для змішаного навчання персоніфікований. Кожний здобувач освіти та викладач має доступ лише до тих класів, на які вони зареєстровані для участі у освітній діяльності. Ролі та доступи згідно ролям надається адміністратором.

Державна атестація при змішаному навчанні відбувається згідно нормативним документам.

В межах кожної теми навчальний матеріал потрібно групувати за такими видами:

– Теоретичний навчальний матеріал містить обов’язкові навчальні ресурси, які направлені на засвоєння теоретичних основ та відображає логіку навчання і надає здобувачу освіти теоретичні відомості в обсязі достатньому для формування програмних результатів навчання.

– Крім адаптованого до самостійного вивчення статичного теоретичного матеріалу, доцільно розміщувати мультимедійні презентації, аудіо- та відео-матеріали, флеш-ролики; довідкові данні тощо.

– Практичні (лабораторні) роботи охоплюють навчальну діяльність здобувача освіти за участю викладача, направлену на вирішення завдань згідно теми яка вивчається. Це заняття, які виконуються з участю вчителя. До кожної роботи потрібно надати:

– мету та завдання, рекомендації до їх виконання;

– навчально-методичні матеріали до практичних (лабораторних) робіт рекомендується оформлювати у вигляді pdf-файлів, посилань на файли різних форматів;

– форму подання результатів виконаної роботи;

– критерії оцінювання кожної роботи;

– варіанти індивідуальних завдань за необхідністю.

Результат виконання практичної (лабораторної) роботи здобувачі освіти можуть надсилати викладачеві в електронній формі до навчального класу або здати паперову роботу (за домовленістю).

– Завдання для самостійної роботи. Ці завдання передбачають виконання завдань, які потребують осмислення навчального матеріалу. Завдання формуються у такій формі:

– текст завдання;

– форма подання результатів виконання;

– термін виконання;

– критерії оцінювання;

–  список додаткових друкованих та Інтернет-джерел за потребою.

– Поточній контроль. Для оцінювання знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення теми, використовуються завдання або тести обсягом не більше 12 тестових завдань.

– Підсумковий контроль передбачає наявність матеріалів для підготовки

здобувачів освіти до написання контрольної роботи.

 

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Положення набуває чинності з моменту введення його в дію наказом директора закладу освіти.

2. Контроль за виконанням Положення покласти на заступників директора з навчально-виховної роботи.

3. У випадку внесення змін або доповнень у державні нормативно-правові документи, що регламентують питання цього положення, відповідні пункти Положення втрачають свою чинність і вступають у дію внесені.


Алгоритм дій під час сигналу "повітряна тривога" 

Алгоритм дій

для учасників освітнього процесу

Прилуцької  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14

під час сигналу

« ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

 

 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Почувши сигнал оповіщення « ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»,

 учителі та учні  організовано переміщаються  в укриття.

У супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки  усі мають дотримуватись чітких дій даного алгоритму.

У випадку сигналу небезпеки

1. Відповідальна особа або черговий адміністратор вмикає наявну систему оповіщення закладу ( дає довгий протяжний дзвінок). 

2. Вчитель-предметник , що знаходиться  у класі сповіщає учнів про загрозу та супроводжує до укриття.

3. Для супроводу початкових класів  залучаються  помічники (педагог-організатор, практичний психолог).

4. Для швидкого надання медичної допомоги має  до укриття ОБОВ’ЯЗКОВО  спускається медичний працівник. 

5.  Черговий адміністратор чи  директор після оголошення сигналу оповіщення  знаходяться на першому поверсі закладу. 

6. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. 

7. Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті. 

8. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 

 

Порядок дій  для  педагогів

при отриманні сигналу « Повітряна тривога»

 

1. Учитель  повинен негайно припинити урок та миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації . Взяти із собою журнал, верхній одяг та особисті речі. Шикує учнів, перевіряє їх кількість.

2. Відповідальна особа, черговий адміністратор разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття) відповідно до схеми руху.

3. Учитель-предметник, який проводить урок має завчасно прийти до кабінету. При отриманні сигналу « Повітряна тривога» має   організувати учнів для негайного пересування двома колонами (по парно) в приміщенні класу та швидко залишити кабінет з метою уникнення хаотичного руху.

4. Відповідальні за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди.

5. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього  місці  і швидко рухатись в укриття для швидкого надання медичної допомоги.

6. Класні керівники сповіщають батьків у класні вайбер групи голосовими повідомленнями про рух дітей в укриття.

7.  Відповідальні особи  повинні знаходитися біля входу та  виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

8.   Якщо сигнал « Повітряна тривога» звучить під час перерви:

– вчителі , що знаходяться на поверхах , в учительській чи кабінетах додаткового користування  рухаються до класу  , у якому проводили урок за розкладом і забезпечують негайну евакуацію дітей із навчальних кабінетів та коридорів до укриття;

– вчителі , що знаходилися у класах після уроку  організовують учнів до евакуації відповідно до алгоритму дій;

– класні керівники, що харчували дітей у їдальні  зупиняють процес харчування  та організовують дітей до евакуації відповідно до алгоритму дій.

9. У середині захисної споруди  учителі  повинні забезпечити спокій та дисципліну, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця , відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів, що були присутні на уроці .

10. При виникненні паніки усім зберігати спокій та здатність швидко і правильно оцінювати ситуацію.

11. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей, які знаходяться в ній.  За необхідності надати допомогу тим, хто її потребує.

 12. Практичний психолог має бути готовим надати психологічну підтримку учасникам освітнього процесу , що перебувають в укритті.

13. Педагогічний працівник не має права передавати  дитину батькам до завершення сигналу « Повітряна тривога»якщо батьки хочуть забрати під час тривоги дитину з укриття .

 

Порядок дій  для  учнів

при отриманні сигналу « Повітряна тривога»

 

1.                Якщо ти почув  сигнал « Повітряна тривога», зберігай спокій, не бігай, не панікуй – це може дезорганізувати інших.

 2. Швидко одягнися ,   візьми  Торбинку безпеки й приготуйся за командою вчителя вийти з класу.

3.  Рухайся тільки у потрібному напрямку

4. Рухайся з групою учнів до укриття.

 5.  Уважно слухай учителя і пройди  перекличку у безпечному місці (відгукнись , коли почуєш своє прізвище висловами « Я тут!» або «Є!») і виконуй подальші вказівки вчителя.

6.  Спокійно повідом батькам , що ти у безпечному місці.

7. Під час перебування в укритті забороняється:

 – ходити по приміщенню захисної споруди без потреби;

-без дозволу пересувати предмети, які знаходяться у захисній споруді;

– відкривати захисні двері захисної споруди;

 – шуміти;

 -палити, запалювати свічки та інші освітлювальні засоби з відкритим вогнем;

-використовувати предмети з різкими запахами.

8. Покидати захисну споруду можна лише після отримання звукового сигналу «Відбій повітряної тривоги» з дозволу відповідальної особи, учителя, який тебе супроводжував  або класного керівника.

9.  Якщо сигнал  « Повітряна тривога» лунає під час уроку фізичної культури , швидко  зміни спортивне взуття на осінньо-зимове , збери свої речі, організуйся попарно для виходу, слухай вказівки вчителя і рухайся до найближчого  входу в укриття.

10. Якщо сигнал  « Повітряна тривога» лунає під час перерви, негайно рухайся до класу, візьми із собою верхній одяг, тривожну торбинку чи валізку. 

У  торбинці чи валізці має бути :

                    пляшка чистої води;

                    поживні батончики, снеки;

                    нотатка від батьків, у якій вказано ПІБ дитини, контактні дані батьків та ближніх родичів (імена, телефони, адреси);

                    телефон (за можливості) + зарядний пристрій + павербанк;

                    індивідуальний набір необхідних ліків (запас на кілька днів);

                    засоби гігієни;сміттєвий пакет

                    декілька чистих аркушів паперу; 

                    ручка, олівець; 

                    ліхтарик та додаткові батарейки до нього; 

12. При виникненні паніки зберігай спокій та здатність швидко і правильно оцінювати ситуацію.

  ПОРЯДОК ДІЙ БАТЬКІВ

ДО ТА ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ

 

1.                  Надати класному керівнику свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину зі школи, деталі стану здоров’я дитини, зокрема про особливі освітні та інші потреби дитини. Також поінформуйте дитину, щоби вона знала свої хронічні хвороби, а також ваші контакти.

2.У рюкзак дитини варто покласти записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків. Також варто зазначити в цій записці резус-фактор та групу крові дитини.

3.Якщо під час повітряної тривоги дитина перебуває в закладі освіти

Батьки не можуть забрати дитину з укриття під час повітряної тривоги, а педагог, відповідно, не має права відпустити дитину з укриття навіть на прохання батьків. До завершення повітряної тривоги дитина повинна залишатися в укритті. Інакше, батьки наражають на небезпеку і себе, й дитину.

Вихід із захисної споруди дозволений, тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі споруди), а також у випадках вимушеної евакуації.

Вимушена евакуація зі захисних споруд проводиться, якщо: 

                    відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній;

                    відбулося затоплення споруди;

                    сталася пожежа в споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів;

                    було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища (наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або в повітрі є небезпечні речовини).

Правильне рішення під час повітряної тривоги – батькам залишатися там, де вони є, і шукати найближче безпечне укриття для себе, а дитині – перебувати в укритті закладу освіти .

 

4.Нагадайте дитині, що під час повітряної тривоги треба слухати вчителя і не покидати заклад освіти, щоби бігти додому або на вулицю.

                    Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до / із школи

 

                    оберіть із дитиною безпечний шлях до школи та у зворотному напрямку (тобто складіть маршрут руху); оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;

                    поясніть дитині, щоби вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася й нікуди не звертала;

                    наголосіть, що якщо немає можливості швидко дійти до школи або дому під час сигналу повітряної тривоги, дитина має прямувати до визначеного вами укриття й перебувати всередині, а не біля його входу;

                    навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки. Докладніше про правила мінної безпеки читайте на сайті освітнього омбудсмена;

                    повідомте класному керівнику про місце перебування дитини або попросіть дитину це зробити.