Президент
Прилуцького ліцею№ 14
Мелехова Катерина
В 2019 – 2020 навчальному році було прийнято рішення про зміну системи учнівського самоврядування, адже сенс дитячого самоврядування полягає не в тому, щоб дітей залучати до наявних пірамід керівництва, а в тому щоб вони набували особистого досвіду демократичних відносин. Ми відмінили міністерства, бо займатися постійно одним видом діяльності дітям буде не цікаво. Самоврядування розвивається у разі, коли цього захочуть саме діти. Потреба виникає пізніше, а для початку ми намагаємося, щоб діти отримали задоволення від самого процесу діяльності.
Тому у своїй роботі я керуюся такими правилами:
не насаджувати, а мотивувати;
краще повільніше, та краще;
ініціатива повинна йти від дітей;
спочатку навчитися на малому, потім братися за велике і серйозне.
До органу самоврядування класів входять діти-лідери класу; до органів самоврядування навчального закладу входять: президент школи, його заступники та рада дітей-лідерів(учні 9-11 класів). Робота дітей-лідерів ведеться за напрямками : дозвілля, творчість, навчання, правовий захист, профорієнтація. Учні 5-8 класів входять до об’єднання «Дружнє коло» і працюють за напрямками: захисники, патріоти, олімпійці, фантазери, інтелектуали. Учні 1-4 класів – це «Пі знайки» , які працюють за напрямками: рідний край, сім’я, школа, світ прекрасного, я і моє здоров’я.
Нашим активістам є де працювати, проводяться засідання учнівської ради. Це добровільна організація учнів, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів навчального закладу. Учнівське самоврядування здійснює свою роботу у співпраці з адміністрацією та колективом вчителів, а також з батьківським комітетом.
Слід зауважити, що метою роботи дитячого самоврядування є згуртування учнівської молоді на корисні, добрі справи, виховувати в них кращі риси громадянина України, захищати їх права, інтереси, робити життя учнів насиченим і цікавим.
Основними функціями є:
· організаторська – самостійно керує свою суспільно корисною діяльністю;
· виховна – стає носієм моральних переконань;
· стимулююча – сприяє формуванню морально-ціннісних стимулів усіх суспільно корисних справ, регулює поведінку своїх членів, їх відносин.
Основні заповіді в діяльності учнівського самоврядування:
· Робити добро!
· Любити своїх близьких!
· Допомагай іншим людям!
· Не лінись і не шукай виправдання своїм недолікам!
· Знайди свою мету в житті!
· Пізнай світ і себе!
· Внось у своє життя новизну!
Основною метою є виховувати в учнів активну життєву позицію, підготувати до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством. А щоб мотивувати дітей до активної участі у житті школи було прийнято рішення запровадити рейтингову систему. ЇЇ суть полягає в тому, що залежно від участі класного колективу в загальношкільних заходах, акціях кожен отримує певну кількість балів. Якщо клас доклав максимум зусиль до участі, відповідно отримує вищий бал, якщо учні недобросовісно поставилися до участі, то отримує нижчий бал або не має жодного бала. Результати відображено в таблиці. Зверніть увагу на таблицю. Для прикладу наведено кілька акцій та критеріїв, за якими нараховуються бали
Клас Жовто-блакитний день, Макулатура, Прибирання території, Зовнішній вигляд, Чергування , Якість знань, Волонтерство К-с малюнків (плакатів до Дня Гідності) Всього.
Крім того існує окремий індивідуальний рейтинг активності, де кожен учень може проявити себе і отримати високий рейтинговий бал за свою роботу. В кінці року плануємо підвести підсумки і визначити переможців як в індивідуальному, так і в загальному рейтингу.
Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів певних якостей:
· відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;
· принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;
· самостійність;
· готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;
· творче ставлення до дійсності;
· вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.
Саме тому учнівський колектив сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.